U bent niet ingelogd.
Inloggen

Verrijkingsonderwijs

In this article, we discuss the selection criteria for participation in enrichment projects for students in Primary education.

Auteur: Eleonoor van Gerven | Thema: Verrijkingsonderwijs

In deze blogpost worden overwegingen besproken voor het kiezen van selectiecriteria voor het selecteren van leerlingen voor plusklasonderwijs.

Auteur: Eleonoor van Gerven | Thema: Verrijkingsonderwijs

Leren lijkt een eenvoudige taak voor hoogbegaafde kinderen. Ze hebben alles mee en zouden iedere leertaak snel tot een goed eind moeten kunnen brengen. Maar schijn bedriegt. Leren is een vak op zich en ook dat moet je leren. Het beste resultaat wordt bereikt als je er vroeg mee begint,het liefst al in de kleutergroep. Belle Wallace ontwikkelde hiervoor het TASC‐Model (Thinking Actively in a Social Context).

Auteur: Eleonoor van Gerven | Thema: Verrijkingsonderwijs

In het vorige nummer van Slim! Digitaal bespraken we het werken volgens het TASC‐model. Werken volgens deze didactiek betekent dat de leerkracht een andere, minder traditionele rol krijgt bij het verwerken van leerstof en het behalen van leerdoelen. In deze bijdrage over dit model gaan we daar puntsgewijs op in.

Auteur: Eleonoor van Gerven | Thema: Verrijkingsonderwijs

In dit artikel bespreken we de invloed die de leerstijl van de leerling heeft op het succesvol aanbieden van leerstof in een situatie waarin gewerkt wordt volgens het Model van Directe Instructie.

Auteur: Eleonoor van gerven & Ilja Hoogenberg | Thema: Verrijkingsonderwijs

Op de hoogte blijven? Meld je aan voor de Slim! Educatief nieuwsbrief


Via de e-mailnieuwsbrief brengen we je enkele malen per jaar op de hoogte van de activiteiten van Slim! Educatief. We delen je gegevens nooit met derden en je kan te allen tijde uitschrijven.