U bent niet ingelogd.
Inloggen

Dubbel Bijzondere leerlingen

This article is also accepted by the editorial board of www.2enews.com. In this article, we focus on addressing the needs of twice-exceptional students in a regular classroom. We do this by answering three questions: why is it so difficult to identify that a student may be twice-exceptional? If being twice-exceptional means that there is a clash between one’s natural ability and one’s natural inabilities, how does that clash affect the student's development? What can you do to address the educational needs of a twice-exceptional student, bearing in mind that there are limitations to what a teacher can do without having additional support in his or her classroom.

Auteur: Eleonoor van Gerven | Thema: Dubbel Bijzondere leerlingen

Dit artikel is verschenen in 2017 in het tijdschrift Beter Begeleiden van de LBBO. In dit artikel wordt ingegaan op de complexiteit van dubbel bijzondere leerlingen (twice-exceptional students) en hoe de botsing tussen begaafdheid en een stoornis van invloed is op hun functioneren.

Auteur: Eleonoor van Gerven | Thema: Dubbel Bijzondere leerlingen

Op de hoogte blijven? Meld je aan voor de Slim! Educatief nieuwsbrief

Via de e-mailnieuwsbrief brengen we je enkele malen per jaar op de hoogte van de activiteiten van Slim! Educatief. We delen je gegevens nooit met derden en je kan te allen tijde uitschrijven.