Verrijkingsonderwijs

  • Blank
    Verrijken, hoe doe ik dat?

    Auteur: Alja de Bruin - de Boer en Eleonoor van Gerven Hoe pak je het in een gewone groep aan om een stevige en uitdagend verrijkingsaanbod te verzorgen?

  • Blank
    De BAL-TAP Formule

    Auteur: Inge Slaats Een alternatieve wijze om te bepalen in hoeverre verrijkingsmateriaal geschikt is. Verken je grenzen.

  • Blank
    Hoe vrijblijvend is verrijkingsonderwijs?

    Auteur: Sylvia Drent Hoe zorg je ervoor dat een leerling ook echt aan de slag gaat met zijn verrijkingswerk? Welke verantwoordelijkheid hebben leerling én leerkracht?

  • Blank
    Moeilijk moet! (VO)

    Auteur: Heleen Wientjes Als je wilt dat begaafde leerlingen leren leren is uitdaging een vereiste. Mogelijkheden voor het VO.

  • Blank
    TASC in de klas

    Auteur: Eleonoor van Gerven Breng TASC nu ook eens in de praktijk!

  • Blank
    Moeilijk moet (PO)

    Auteur: Eleonoor van Gerven: De functie van verrijkingsstof is niet alleeen het vergroten van cogitieve kennis van de leerling. Het gaat vooral om leren leren. In dit artikel wordt onder andere dáár op ingegaan.

  • Blank
    Werken met het TASC Model

    Auteur: Eleonoor van Gerven. Actief denken in een sociale context als toegepaste werk- en leerstrategie.De benaderingswijze van Belle Wallace.

  • Blank
    Het succesvol aanbieden van verrijkingsonderwijs

    © Eleonoor van Gerven & Ilja Hoogenberg

  • Blank
    Beter begeleiden van uitdagend onderwijs

    Auteur: Eleonoor van Gerven. Hoe organiseer je op een effectieve manier uitdagend onderwijs voor ál je leerlingen.